RFT gume in pnevmatike, kaj so to prazno tekoče pnevmatike?

RFT pevmatike, kaj so to prazno tekoče pnevmatike?


RFT pnevmatike so se prvič pojavile v letih 1980, prazno tekoče pnevmatike so v zadnjih letih vse bolj prepoznavne in popularne med vozniki. Nekateri proizvajalci kot so BMW, Audi, Mercedes Benz jih tudi serijsko vgrajujejo na nova vozila iz proizvodnje. Poraja pa se nam tudi mnogo število vprašanj kako RFT pnevmatike vplivajo na našo vožnjo.

Kaj so RFT – prazno tekoče pnevmatike?

RFT so pnevmatike s katerimi lahko nadaljujemo vožnjo po predrtju pnevmatike tako, da lahko brez večjih naporov pripeljemo svoje vozilo do vulkanizerske delavnice in zamenjamo pnevmatiko.


Vsekakor ne moremo s tako pnevmatiko nadaljevati z vožnjo več 100 kilometrov, saj se bo tudi ta pnevmatika od stiskanj in pritiskov podala in lahko poškodujemo platišče vozila. RFT pnevmatike so preizkušene, da lahko z njimi prevozimo nekje od 50 – 80 km pri hitrostih do 80 km/h.

Kako delujejo RFT pnevmatike?

Na trgu poznamo dve vrsti RFT pnevmatik, sistem samo podpore bočnice pnevmatike in sistem z podpornim obročem.


Večina RFT pnevmatik uporablja sistem samo podpore bočnice pnevmatike, kar omogoča podporo vozilu tudi ko v pnevmatika ni več napolnjena z zrakom. Taka izvedba omogoča, da nadaljujemo z vožnjo in uporabo tudi po izgubi tlaka do predpisane proizvajalčeve hitrosti.

RFT gume in pnevmatike z podpornim sistemom v bočnici

Sistem z podpornim obročem RFT, takšne pnevmatike v svoji strukturi vsebujejo obroč iz trde gume ali katerega drugega materiala, ki je preizkušen, da podpira vozilo in prenaša težo vozila tudi po izgubi tlaka v pnevmatiki.

RFT gumein pnevmatike z obročem v pnevmatiki

Sistem za nadzor tlaka TPMS?

Glede nato, da lahko s pnevmatikami RFT nadaljujemo vožnjo se lahko zgodi, da ne opazimo spremembe na vozilu v primeru, da se pnevmatika predre, zato mora biti v primeru, da namestimo RFT pnevmatike opremljeno z sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS. TPMS sistem vas bo na armaturni plošči opozoril takoj, ko bo ena izmed pnevmatik izgubila tlak. Vožnja RFT pnevmatik brez sistema za nadzor tlaka je zelo nevarna.

Prednosti RFT pnevmatik?

V primeru predrtja pnevmatike nam ni potrebno menjati pnevmatike v nevarnih in neudobnih pogojih. Ta prednost je v bistvu največja pridobitev RFT pnevmatik in je tudi eden od razlogov zakaj so bile take pnevmatike izdelane. Pri klasičnih pnevmatikah je potrebno izvesti popravilo ali zamenjavo direktno na mestu predrtja, ki je lahko nevaren ovinek ali cestni odsek, tunel,… ali pa je vozilo potrebno z vlečno službo prepeljati do vulkanizerskega servisa.


V primeru predrtja so RFT pnevmatike veliko bolj stabilne kot pa klasične pnevmatike. Glede nato, da so izdelane tako, da podprejo vozilo tudi ko izgubijo tlak, pomeni, da so pnevmatike veliko bolj vodljive in stabilne v brezzračnih situacijah kot klasične pnevmatike.

RFT gume in pnevmatike, primerjava s klasičnimi modeli

Glede nato, da pnevmatike RFT delujejo v sklopu sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS obstaja možnost, da bodo RFT pnevmatike kmalu postale zahteva bolj kot poljubna izbira na novih vozilih.

Oznake proizvajalcev:

Proizvajalci pnevmatik uporabljajo različne oznake za označevanje prazno tekočih pnevmatik, nekaj izmed njih vam jih podajamo spodaj.


ROF – Goodyear
EMT – Goodyear
RFT – Bridgestone
ZP – Michelin
DSST – Dunlop
RFT – Firestone
RFT, SSRF – Pirelli
SSR - Continental