Moto gume ki zažigajo, obraba in nakup novih pnevmatik!

Moto gume ki zažigajo, obraba in nakup novih pnevmatik


Kdaj zamenjati moto gume?

Vsekakor lahko predvidevamo, da je pnevmatike potrebno zamenjati takrat ko so izrabljene oziroma obrabljenost pnevmatike presega mejno vrednost. Potrebno pa je tudi vedeti, da obrabljenost pnevmatike ni edini dejavnik za menjavo pnevmatik na vašem motorju. Moto pnevmatike imajo običajno med 5 in 7 mm uporabnega tovarniškega profila. Globina profila se razlikuje glede na namen in uporabo pnevmatike, pri cestnih motorjih se globina profila protu robu manjša, medtem ko pri motokros motorjih je ta profil vseskozi enak in je lahko še globlji. Prednje pnevmatike imajo v večini primerov manj uporabnega profila saj je pnevmatika manj obremenjena s stališča teže med vožnjo.


Zakonodaja v Sloveniji določa, da se mejna vrednost profila giblje med 1 in 1,6 mm globokega profila. Pri moto pnevmatikah najpogosteje pogrešamo TWI tako imenovane indikatorje obrabe, ki bi nas opozarjali, da je pnevmatiko potrebno zamenjati. Z stališča organov pregona tako nimajo najboljšega orodja kako preveriti ali je pnevmatika še ustrezna, v kolikor ne gre za izredno obrabo, obrabo podporne strukture (bočnice) ali tehnično neustrezno pnevmatiko.

Obraba moto pnevmatik

Obraba moto pnevmatik ni zanemarljiva, večina motoristov življenjsko dobo pnevmatik meri po zadnjem kolesu. Predvsem se življenjska doba oceni zadaj zaradi tega, ker je obremenitev na zadnjem kolesu veliko večja kot na sprednjem, ne pozabimo, da imamo po navadi tudi precejšnjo mero prtljage na motorju. Obraba se razlikuje od vrste motorja, načina vožnje in podlage. Vsi tisti, nimate nagibno aktivnih motorjev ali se vozite predvsem naravnost in po avtocestah bo obraba večja na sredini. Srednja črta pri večjem številu proizvajalcev nima utorov za merjenje profila (kanali za odvajanje vode) zato lahko obrabo izmerite s pogledom od zgoraj navzdol, ko se sredinski pas očitno splošči. Takšen pas obrabe se hitro opazi in občuti tudi ob vožnji pri vstopu v ovinek. Pnevmatike iz vidika varnosti še ni nevarna se pa občutno spremeni vodenje motorja ob agresivnejši vožnji in na spolzkem cestišču.


Obraba moto pnevmatike

Vpliv vožnje na obrabo stranskega robu in vmesnega dela pnevmatike

Robovi na zadnji pnevmatiki so pri največjih nagibih najbolj obremenjeni. Nagib določa hitrost in agresivnost vožnje, lepoto obrabljenih robov pnevmatik pa tudi sama kontura gume. Športne moto pnevmatike imajo širši lok in so v stranskem delu pnevmatike še nekoliko dvignjene. S tem zagotavljajo zanesljivo vodenje v največjem nagibu. Športno-turne pnevmatike tega dodatnega zavihka robu nimajo, zato je čisti rob včasih težje dramatično obrusiti.


Pozorni moramo biti tudi na vmesni del pnevmatike, ki poteka približno 0,5 cm od roba do 2 cm od sredine pnevmatike. Ta srednji stranski del ohranja oprijem s cestiščem v ovinkih in prenaša moč na cesto, ko pospešujete iz ovinkov. Povečano obrabo lahko najdemo na tem delu že zelo zgodaj. Na izgled je videti kot odnešena oziroma obrušena guma z robom. Vmesni del pnevmatike je najbolj obremenjen pri prednji pnevmatiki, kar sčasoma privede do obrabe pnevmatike v konico. Motor s takimi pnevmatika ima lahko še dovolj uporabnega profila, a je težak za vožnjo, brez opozorila se podaja v ovinke in ne ponuja dovolj uporabnih informacij o dogajanju med pnevmatikami in cestno površino.

Stare pnevmatike na motorju

Poleg obrabe in različnih deformacij, ki jih lahko pnvmatike doživijo v svoji življenjski dobi je povsem druga zgodba staranje pnevmatike. Ko pnevmatike otrdijo ne razvijajo več svojih zasnovanih zmogljivosti, ki so jih imele kot nove. Takšne pnevmatike se izredno počasi obrabljajo in preizkušajo oprijem motorja v zavojih in ob pospeševanju. Takšne pnevmatike so zelo nevarne za vožnjo in priporočamo takojšnjo zamenjavo z novimi.

Kako zamenjati pnevmatiko na motorju, kar doma?

V primeru, da imamo doma manjši motor, ki ima nameščene manjše in konstrukcijsko ne tako močne pnevmatike, lahko zamenjavo opravimo, kar doma v domači delavnici. Vsekakor pa priporočamo menjavo moto pnevmatik pri strokovnjakih v vulkanizerskih delavnicah, npr. Bartog B.H.S. in drugi.


Za pravilno demontažo stare pnevmatike in montažo nove pnevmatike potrebujemo ustrezno orodje. Orodje, ki ga potrebujemo:

  • orodje za demontažo gumi ventila, demontaža kovinskega dela v notranjosti ventila
  • orodje za odstranitev pnevmatike, za odstranitev pnevmatike iz platišča
  • 3x zaščita za platišče
  • 3x montirno orodje (montirač)
  • kremo za montažo in milo
  • napravo za centriranje*

Demontaža pnevmatike

Najprej je potrebno pnevmatiko s platiščem odstraniti iz motornega vozila, izpustimo zračni tlak v pnevmatiki tako, da s pritiskom na ventil ali z posebnim orodjem odstranimo zračni ventil. Pnevmatiko s platiščem položite na ravno površino, z nekaj pritiski pnevmatiko ločite od platišča. Uporabite 3 montirače in v smeri urinega kazalca pričnite z dviganjem pnevmatike izven roba platišča tako, da bo pnevmatika na eni strani izstopila iz ležišča. Odstranite zračnico v primeru, da je le-ta v pnevmatiki in nazadnje odstranite še celotno pnevmatiko s platišča.

Montaža pnevmatike

Pnevmatiko in platišče rahlo namažite z kremo ali milom. Prvi obok gume bo enostavno skočil v platišče, v večini primerov vsaj za ¾ tako, da potrebna uporaba montirača še za preostali del. Za drugi obok pnevmatike, uporabite več montiračev, pred tem pa namestite še novo zračnico v primeru, da jo potrebujete, ter pričnite z montažo pnevmatike čez rob platiča. Postopek ponavljajte toliko časa dokler nebo celotna pnevmatika znotraj roba platišča. Ko je celotna pnevmatika v platišču previdno namestite ventil zračnice in pričnite z polnjenjem pnevmatike z zrakom. Po napolnitvi preverite ali se je pnevmatika usedla v ležišče ter pričnite z montažo na motorno kolo.


Katerega proizvajalca pnevmatik izbrati?

V naši ponudbi imamo pestro izbiro pnevmatik za motorje različnih proizvajalcev kot so Avon, Bridgestone, Continental, Dunlop, Metzeler, Michelin, Mitas, Pirelli, Sava in Vredestein. Pnevmatike se razlikujejo v njihovi strukturi, namenu uporabe in cenovnem razredu. Za vaše motorje priporočamo izbiro pnevmatik Continental, Bridgestone, Dunlop, Michelin, Mitas in Vredestein. Preverite ugodno ponudbo moto gume v naši spletni trgovini in poskrbite, da bodo tudi vaše gume zažigale!


Nakupuj zdaj